Sunday, December 9, 2012

Apa yang kita perlu tahu tentang Collagen...?




COLLAGEN...persepsi orang terhadap collagen, sudah semestinya sesuatu yang berkaitan dengan kecantikan. Tidak dinafikan semua orang ingin tampil cantik, muda dan sihat sentiasa. Tapi bagaimana dan produk apa yang benar-benar memberikan pulangan yang berbaloi untuk pelaburan kecantikan dan kesihatan buat kita sebagai pengguna. Sudah pasti kita akan membuat penelitian terhadap produk-produk di pasaran bagi memastikan kita mendapat hasil yang sesuai dengan modal yang telah kita laburkan.

Sebelum kita bercerita tentang produk yang sesuai dan mengikut kemampuan,mari kita lihat beberapa fakta yang kita perlu tahu tentang collagen.

  • Collagen adalah protein utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia yang merangkumi 30% daripada keseluruhan protein dalam badan.

  • Collagen terdapat pada kornea, kanta mata, kulit, salur darah, rambut, kuku, tulang, tendon, rawang sendi,gigi, hati, tulang sum-sum, tisu pada buah pinggang, jantung serta sistem limfatik.Oleh sebab itu collagen penting dalam badan kita kerana boleh dikatakan keseluruhan tubuh badan kita memerlukan collagen untuk pembentukan sel dan tisu-tisu baru.

  • Pada usia 25 tahun, penghasilan collagen berkurangan pada kadar 1.5% pada setiap tahun dan kesan ini akan kita rasai 10 tahun akan datang ketika usia kita sudah menganjak 30-40 tahun. Hampir separuh daripada collagen dalam badan kita hilang pada usia ini.

  • Kekurangan collagen dalam badan menyebabkan kulit kusam dan tidak bermaya, kulit berkedut dan kendur, pigmentasi pada kulit wajah, cepat rasa letih dan lesu, sakit-sakit sendi, menjadi pelupa dan penglihatan mula kabur.

  • Collagen diperlukan oleh tubuh untuk membina struktur tisu yang berfungsi untuk mengawal sel, memberi kekuatan dan keanjalan pada tisu penyokong, melembapkan kulit, menstabilkan sel agar kulit kekal tegang dan anjal, menghalang penuaan, memudahkan untuk mendapat tidur yang lena dan berkualiti, mengawal metabolisme badan, melindungi tulang rawan pada sendi, menampung kandungan air dalam badan, meningkatkan penyerapan kalsium dari pemakanan, menguatkan salur darah sekaligus melancarkan darah di bawah lapisan kulit dan menghasilkan pertumbuhan rambut dan kuku yang berkualiti.
Oleh itu pengambilan supplement collagen adalah sangat penting untuk membantu tubuh kita membina semula struktur tisu yang hilang kesan dari penuaan yang berlaku.

Pengambilan collagen membantu

  • memelihara ketegangan dan keanjalan kulit
  • memelihara kelembapan kulit
  • menyokong baikpulih tisu dari kecederaan pada otot, sendi dan tulang
  • menguatkan otot, sendi dan tulang
  • membantu hati dalam proses detox 'pembuangan toxin'
  • memelihara kelenturan sendi
  • memberi tenaga
  • membantu pola tidur yang berkualiti
  • memulihkan penyakit saraf dengan mebina semula lapisan protein pada saraf.
Sebagai pengguna tegar yang telah merasai kebaikan dan keberkesanannya, saya ingin berkongsi khasiat dan kelebihan yang ada pada produk Shaklee iaitu Shaklee Collagen Powder. Sudah tentu ramai pengguna di luar sana yang sudah tidak asing lagi dengan produk ini.

Mengapa Shaklee Collagen Powder ;

Hasil kajian telah membuktikan RSS Collagen mampu memperbaiki tekstur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas penggunaan selama 8 minggu. Efektif & efisienkan... (Dengan syarat,makan ikut apa yang telah di sarankan dan tidak skip pengambilannya dalam tempoh tersebut)

Nak tahu kenapa saya kata ianya efektif dan efisien;

  • Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

  • Tujuh bahan utamanya termasuk, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam hingga luaran.


  • Shaklee Collagen Powder mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila-bila masa dan di mana saja. [1 kotak mengandungi 15 uncang]
Kebaikan & Kesan Penggunaan Shaklee Collagen Powder:

♥ Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
♥ Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
♥ Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
♥ Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
♥ Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
♥ Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
♥ Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
♥ Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
♥ Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan

Faedah tambahan :: menyokong kesihatan sesendi dan menguatkan tulang.Membantu mengekalkan otot di dlm mata supaya lembut.

Jom lihat testimoni ini...

Testimoni 1
Testimoni 2

Testimoni 3

Testimoni 4

Testimoni 5

Testimoni 6

Hmmm...dah lihat kan keberkesanan Shaklee Collagen Powder....Cubalah dan rasailah kehebatannya...Pasti tak menyesalnya...

Bulan Disember 2012 ni Shaklee Collagen Powder ada promosi menarik.Memang rugi sapa-sapa yang tak rebut peluang keemasan ni.Dengan pembelian 6 kotak percuma 1 kotak atau pembelian 1 kotak dengan HARGA ISTIMEWA.Berminat..???Call lah saya yer atau PM di FB saya.

  • Jika anda berminat dengan sebarang produk Shaklee, sila hubungi saya untuk mendapatkan HARGA ISTIMEWA  dan info lanjut di             019-6654409       atau add FB saya Nordiana Jamil atau LIKE Fanpage saya D'Lembayung Qaseh Health & Beauty. Pastikan anda membeli dengan saya atau pengedar yang betul bagi mendapatkan panduan makan yang betul dan berkesan.Konsultasi Percuma selepas pembelian hanya untuk customer D’Lembayung Qaseh Health & Beauty.

* Testimoni ini adalah pengalaman pelanggan dan hasil dari setiap pelanggan mungkin berbeza. Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.Sila konsult dengan pengedar anda terlebih dahulu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...